sobota, 5 maja 2012

Pizza

Ciasto:

Szklanka maki,
Lyzeczka suchych drozdzy, 
sol, 
lyzka oleju 
Pol lyzeczki cukru,
Kminek mielony dla lepszego smaku, 
Woda, okolo pol szklanki lub mniej

Najlepiej wszystkie sypkie skladniki wsypac do miski albo tak jak ja do maszyny do pieczenia chleba i zaczac mieszac dodajac wode. ciasto powinno odchodzic od reki lub nie przyklejac sie do scianek pojemnika od maszyny do pieczenia chleba..
Co do maszyny to uzywam programu przygotowujacego ciasto, nie do pieczenia.


Co na gore?

sos do pizzy:
ja daje koncentrat pomidorowy + ketchup + pasta chili w tubce + pasta paprykowa tez z tubki, mieszkam to wszsytko z dodatkiem oleju alby latwiej sie rozprowadzalo po ciescie.

ciasto walkuje na okolo 0,5 cm grubosci i od rzau smaruje moim sosem, odstawiam do wyrosniecia w cieple miejsce. U mnie to okolo 20 minut.
W miedzyczasie przygotowuje to co bedzie na gorze pizzy.

Po wyrosnieciu klade kolejno:

Starty ser, 
Pokrojona szynka,
Pomidory,
Pieczarki, 
Cebulka, ja ja przelewam goraca woda zeby nie byla taka ostra,
Papryka
Oliwki 
Peperoni ...

Na wierzch posypuje oregano, pieprz i sol.

Mozna oczywiscie dodac inne skladniki ale te to takie moje standardowe.

Pieke ok 25 minut w 180C


1 komentarz:

Tarheel pisze...

dobry przepis na ciasto pizzowe, udalo sie