sobota, 9 czerwca 2012

Salatka z krewetkami

Fajna smaczna i lekka salatka.

Potrzebujemy:

Krewetki okolo 1 szklanki,
Salata, papryka, oliwki

Krewetki przelewamy osolonym wrzatkiem. Solimy zeby zachowac smak.
Trzymam je tak przez chwile w goracej wodzie zeby sie dobrze spazyly ale nie ugotowaly.

Salate pokroilam w mniejsze kawalki zeby latwiej sie jadlo.

Dodalam pokrojona papryke i oliwki.

Makaron ryzowy, wzielam 2 paczki czyli 2 porcje. Ja uzylam tego cinkiego ale moze byc tez ten grubszy jesli ktos woli lub akurat ma taki pod reka. Makaron nalezy zalac wrzatkiem i odstawic na pare minut na goraca plyte i podgotowac zeby byl miekki.
Pytalam sie kiedys tajlandki i ona powiedziala ze te makarony trzeba troche podgotowac, nie wystarczy samo zalanie wrzatkiem. Tak wiec 2 minutki na goracej plycie powinny wystarczyc.  Odcedzamy i schladzamy.

Dressing / Sos

Kroimy koreander ale ja uzylam lyzeczke suszonego, zalewamy olejem, ja uzylam winogronowego (pomoc najzdrowszy), pol zabka czosnku zmiazdzonego przez praske, pisze pol bo uzywam takiego okraglego w ktorym nie ma zabkow. normalnie dalabym 2 - 3 zabki.
Kroimy cebule moze byc szalotka lub ja uzywam biala bo jest slodsza i nie piecze jak zolta czy czerwona, ale wszystko jak kto lubi.
Dodalam okolo lyzki lub ciut mniej sosu rybnego, oraz okolo lyzeczki luc ciut wiecej slodkiego sosu chili z czosnkiem.  Do tego wciskamy sok z cytryny lub lemonki ok 2 lyzek. Ja dalalm z lemonki bo ma mocniejszy aromat.Pieprz do smaku.
Tak wymieszkamym dressingiem polewamy makaron ryzowy zeby nabral aromatu a olej spowoduje ze przestanie sie sklejac.
Makaron mozna porkoic na krotsze czesci zeby latwiej sie jadlo ale ja zostawilam dlugie jak spagetti.

Makaron przekladamy do miski z krewetkami salata i dodatkami i mieszkamy.
Gotowe.

P.s. nie solimy salatki bo sos rybny jest na tyle slony ze to wystarczy!





Brak komentarzy: